Rubint Réka Facebook-sikerének titka

Az ország zsírgyilkos Norbijának saját jogán is híres neje farra és karra edzett reggel, majd „10 km-ert” futott este. A kettő között evett egy kis ápdét kenyeret, s megölelgette urát valami erősen szponzorált utazás közben. „Ma tornáztam a DVD-dre!” – kommenteli az egyik kép alá Prüntyőke, mintha bárkit érdekelne.

A magát „háromgyermekes, örült fitneszedzőként” aposztrofáló női Terminátor több mint háromszázezer rajongóval büszkélkedhet a legnagyobb közösségi portálon. Ezek egy része az életmódtippek iránti őszinte érdeklődés révén verbuválódott, de a hozzászólások tanúsága szerint szép számmal akadnak elvakult fanatikusok is, éppúgy, mint fikaosztó trollok. Az ellentmondásos visszajelzések ellenére, vagy pont azok miatt a statisztikák alapján az izmos asszonyka Facebook-oldala hazánk legforgalmasabbjai között van.

Na, még nyolcat… | Fotók: Facebook

A napi 1-6 poszt átlagosan több mint negyven új követőt eredményez. A közzétett tartalom minden esetben kép, videó vagy link, hiszen ilyen heterogén célközönségtől nem lehet pusztán szöveges állapotfrissítések iránti lelkesedést várni. Réka gyúrás, kajálás, nyaralás, illetve családi és házasélet közben is kéznél tartja a mobilját, hogy szigorúan szénhidrátmentes, ám annál rózsaszínebb mázzal bevont boldogságának megosztásával terelgessen mindenkit egy csinosabb, egészségesebb, teljesebb – és számára pénzügyileg minden eddiginél gyümölcsözőbb útra.

A rendszer működik, elvégre a lájkolók még azt is örömmel veszik, ha valamelyik rékás rendezvényen készült, tevepatás-cicanadrágos, négykézlábas-lábemelős, izzadtságtól csatakos fotójuk felkerül a Facebook-oldalra. Mondjuk, ezek egy része a negyedmilliós részvételi díjú, törökországi Alakreform-táborban készült, tehát óhatatlanul státuszszimbólummá vált a kendőzetlen pózolás. „Neki tényleg a segítségedre van szüksége!” – írják hízelegve a túl kövérnek vagy éppen soványnak ítélt egyéneket ábrázoló kompozíciók alá olyanok, akiknek a profilképe még apró méretben sem valószínűsíti a Rubint-féle kegyetlen, ám kétségtelenül hatékony aerobik teljesítését.

A néhány tucat fős kemény magot leszámítva tehát Réka oldala nem más, mint egy online presztízscsoportosulás. Persze, lehet nyilvánosan örülni a Schobert-házaspár alaposan dokumentált tizedik évfordulójának, az éppen lovaglásban remekelő lányuknak, vagy szőke fiaik csibész mosolyának. De mégiscsak az az igazi, ha a fagyott kutyalábbal vetekedő keménységű fitneszlédi megörökíti alacsony glikémiás indexű ebédjét, esetleg a megszokott negyedmaraton után leírja, hány fekvőtámasszal, guggolással, valamint lábemeléssel tette teljessé aznapi edzését.

Mert aki lájkolja, gyakran saját magának és ismerőseinek bizonygatja, hogy vevő az egészséges életmóddal kapcsolatos információkra – ha pedig hozzá is szól, az majdnem olyan, mintha nyilvános helyen haspréseket nyomott volna.


Még több cikk:

20 Comments

    1. szia, köszi! 20 perceseket csinálok rékától több mint 1 éve. volt terítéken 2008-as csípő-popsi + comb, 2011-es csípő + popsi + comb és újabban 2010-es comb. mellette elliptikus tréner + jó kajálás, utóbbi nem foglal magában hókuszpókuszt, méricskélést, update cuccokat vagy táplálék-kiegészítőt (vagyis multivitamint azt igen).

      Kedvelés

  1. Ismét egy nagyon érdekes jelenség: a Schobertizmus.. :) amely első lépés a fitnesz-sznobság felé. De mindezt félretéve sok munkával és kitartással érték el és építettek fel azt, amijük van; ezért minden tiszteletem az övék. Mentőövet dobtak a magyar túlsúly-probléma tengerébe.
    Nyilván hozzáállás kérdése és lehet szidni, vagy épp isteníteni őket, DE aki szeretne változtatni az életén/testén, annak megfelelő kezdő lökés lehet.

    Kedvelés

    1. én is így gondolom, csak a marketingjük olyan irányba ment el, h lassan saját maguk karikatúrájává válnak a köztudatban. de mivel ezt kevesen nehezményezik és sokan kajálják, a következtetés, h igen, itt és most így kell csinálni.

      Kedvelés

  2. Én azt nem értem, hogy miért kell kiírkálni hogy mennyit futott vagy edzett? Ha valóban azért csinálná a futást, mert szereti, akkor ahhoz nem kéne mindig kamu mosolyos állapotfrissítést kötni…De ha munkaként fogja is fel, akkor is tök gáz. A fodrász talán kiírja hogy hány méter hajat vágott le az nap?!

    Kedvelés

    1. ellentmondásos dolog ez, na. de el tudom képzelni, h vkire ösztönzően hat, illetve bizonyos tekintetben naponta ráerősít az imázsra. egy dolgot viszont nem értek: mindenhol azt lehet olvasni, h látványos izomzat megtartásához nem szabad sokat kardiózni. réka izomzata elképesztő, testzsírszázaléka az asztaloménál is alacsonyabb. ebbe hogyan férhet bele ennyi futás…? (nyilván nem azt akarom mondani, h ő csinálja rosszul, hanem az én ismereteim hiányosak, tehát felvilágosító választ várok bárkitől.)

      Kedvelés

      1. Azt gondolom, hogy Réka valódi edzéseinek – akárcsak egy jéghegynek – (a soksok posztolás ellenére is) csak nagyon kis részét látjuk.
        A sok bejegyzés hitelességet tükröz, amire azonban semmi garancia nincs – mondom én. Biztos vagyok benne, hogy van valami apróság, ami hozzásegíti a nagyobb izomtömeghez és nem nagyon (vagy inkább nagyon nem) szeret róla beszélni.. :)
        Tuti biztos hogy a napi gyakorlatban a súlyzós edzés hangsúlyosabb, mint vallja, de mivel ez sokak számára elrettentő lehet, ami profit / célközönség veszteséget eredményezne.
        Bár lehet, hogy kicsit túlkombináltam a helyzet sifilisztikáját.. :D

        Kedvelik 1 személy

        1. Egy kis javítás:
          …Tuti biztos hogy a napi gyakorlatban a súlyzós edzés hangsúlyosabb, mint vallja, de mivel ez sokak számára elrettentő lehet. Ha előírná az edzéstervében a súlyzós edzést, kevesebben csinálnák “végig”, ami profit / célközönség veszteséget eredményezne.

          Kedvelés

          1. ja, valszeg igazad van. a rejtett dolgok meglétében biztos voltam, csak ugye az ilyen mennyiségű futás nem nagyon fér meg az izomépítéssel és -fenntartással. mondjuk bizonyára létezik az a mennyiségű súlyzózás, ami szó szerint is ellensúlyozza. nekem 1 kg-os kis izével is tekintélyes bicepszem és alkarizmom lett réka gyakorlataira @=) (a gondolataim többi részét – pl. a normális anyagcserére vonatkozóakat, amelyek kizárják egy nőnél az ilyen csupaizom-semmizsír testet – inkább megtartom magamnak, mert semmi kedvem hozzá, h mondjuk bepereljenek…)

            Kedvelés

      2. Izom akkor épül le, ha nem megfelelő a táplálkozás. Ha optimális mennyiségű fehérje-szénhidrát-zsír hármast visz be, akkor nyugodtan lehet futni, ha kicsit több szénhidrátot, akkor pedig akár mindennap is. Valószínűleg sok évnyi edzés után pontosan tudja hogy mennyire van szüksége a szervezetére adott mennyiségű edzés mellett és így meg lehet csinálni. De ha valaki csak “vakon” táplálkozik, akkor is több hónap mire látszani fog, hogy ment le izomból, akkor ha MINDENNAP FUT.

        Kedvelés

          1. Hetven éve találta ki egy hapsi, és ő személyiségjegyeket is kapcsolt az alkathoz: ma már biztosan tudni hogy ez nincs így. Annyi újjítás van az elméletben azóta, hogy azt mondják nincs 100%-ban ektomorf vagy akármilyen ember, hanem a 3 keveréke.

            Nekem az a bajom vele, hogy nagyon leegyszerűsíti a dolgokat. A szivárványra is azt mondod gyerekként hogy 7 színből áll, aztán később megtanítják az iskolában hogy valamivel több van benne.

            Így van ez a testalkatokkal is, bár tény hogy az összes színt is ki lehet keverni a 3 alapszínből…

            Kedvelés

  3. Nekem ez tetszik, de nagyon:
    “…s akkor leszel képes elfogadni a szeretet!”

    Réka, taníts minket! Szénhidrát, combizom, mellformálás, életbölcsességek, kokain — bármi jó lesz! Aki nem ájul el tőlük, irigy és kövér!

    Én sem tudom, hogy futok Réka nélkül nyolcakat meg tízeket, de szoktam.

    Tempty! Szavaztam rád a gb-n!

    Kedvelés

  4. Nem mondjátok, hogy 10 kilométert 50 perc alatt fut le egy ilyen kaliberű fitneszlédi? Hát akkor nem is vagyok olyan rossz, mert én meg 70 perc alatt lesétálom kényelmesen, hegynek felfelé, pedig kábé négyszer voltam életemben konditeremben, és egyetlen egyszer futottam az Infopark körül pár kört*. Én aszittem, ezek 30 perc alatt megjárják a távot, lihegés nélkül. Lehet, hogy egész jó kondiban vagyok akkor.

    *Gyöngyös vége-Mátrafüred vége pont egy 10-es, de visszafelé hamarabb megvan.

    Kedvelés

  5. ps.: Jó, az igaz, hogy van, aki azzal a sebességgel kocog, amit én “tempós gyaloglásnak” nevezek, de ez nem tűnt fel a konditeremben, amikor a futógépen 7-es fokozatig lazán sétáltam és dumáltam közben. Sportszempontból van különbség a séta és a kocogás között, ha a sebesség kb. ugyanaz? Vagy annyi az egész, hogy a kocogáshoz ugrálni is kell, ezért az jobban átmozgat? Na, majd megkérdezem Rékát, de én ugrálni nem akarok.

    Kedvelés

Szerinted?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s