Nem! Jó néhány ismerősöm az ágyat vagy az asztalt részesíti előnyben, de akad, aki beéri egy székkel. Legalábbis ezt írták ki a közösségi élet onlájn Mekkájának tartott Facebookra. Én meg egy idő után marhára meguntam az „I like it on the floor :)” típusú mondatokat, alattuk az átlag tucatnyi sejtelmeskedő hozzászólással.

Az egész túl olcsó ahhoz, hogy jó poén legyen, és túl béna ahhoz, hogy bármit jelképezzen, ezért néhány napig nem foglalkoztam az üggyel. Ám amikor a nép normálisabbik fele is elkezdte nyomatni ezt a sületlenséget, ellenállhatatlan kényszert éreztem, hogy utánajárjak a dolognak. Az eredményen igencsak elcsodálkoztam.

"Egy körből kimaradsz." | Fotó: WikiMedia Commons

Kiderült ugyanis, hogy az „I like it…” kezdetű bejegyzések a mellrák elleni kampány legújabb figyelemfelkeltő eszközei. Néhány amerikai bige kitalálta, hogy ha szexuális tartalommá homályosítva kiírja, hol szereti tárolni a táskáját, akkor sokan rákérdeznek majd, mi ez az egész. És amikor kiderül az igazság, minden ismerősük ismerőse sürgősen elrohan szűrővizsgálatra.

Télen hasonló akció hozta lázba az onlányokat, csak akkor a melltartójuk színét kellett közzétenni, mindössze a megfelelő árnyalat vagy minta angol megfelelőjével. Az is elég hülyén nézett ki, mert tele volt a hírfolyam „black”, „white” és hasonszőrű, semmitmondó, magányos szavakkal. Aki kirakta, azt hitte, tett valamit a borzalmas betegség elleni harcban, pedig dehogy.

Na, ez egy jó reklám.

A figyelemfelkeltő kampány egyébként bizonyítottan életképes, a hazánkban csaknem tíz éve futtatott Bee reklámokra szinte mindenki emlékszik: egy mobilszolgáltató kínálta friss tarifacsomagját frappáns rajzfilmfigurákkal és dalocskával. A különbség csak annyi, hogy az egy újszerű, ötletes, jól kidolgozott marketinghadjárat volt.

A „Jaj, azt hittem, a padlón szexelsz, de a táskádat tartod ott.” azonban még egy halvány mosolyt sem ér meg. Viszont legalább van benne valami humorszerűségnek szánt bárgyú felhang, tehát haladásnak tekinthető a melltartószínes megmozduláshoz képest. És ha csak egy lány is elment szűrővizsgálatra miatta, már megérte kitalálni.